Interim Sourcing Manager

Het bedrijf

Het familiebedrijf onderscheidt zich in de markt als specialist in het ontwerpen, ontwikkelen en produceren van diverse kwalitatieve producten zoals meubels, armaturen e.d. Verkoop vindt plaats via retail en via professionele installatie bedrijven.

Opdracht

Als Interim Sourcing Manager ga jij het wereldwijde leveranciersbestand van het bedrijf optimaliseren. Inkoop kansen ga je definiëren, inkoop strategieën ontwikkelen en deze op elkaar af stemmen en leveranciersrelaties goed benutten. Daarnaast analyseer je de marktomstandigheden en onderhandel je zelfstandig met leveranciers over de uitvoering van de wereldwijde  inkoop- en uitgaven strategieën, leverancierscontracten en processen.

Je treedt op als projecteigenaar maar ook als Business Partner bij strategische en wereldwijde Sourcing vraagstukken. Jouw doel is het verder ontwikkelen, uitvoeren en beheren van de strategische Sourcing processen rondom de optimalisatie van kosten en vermindering van de doorlooptijd met verbetering van de kwaliteit. Je gaat Sourcing gerelateerde bedrijfsprocessen opstellen, evalueren en optimaliseren. Tevens initieer, ontwikkel en realiseer je projecten die in lijn liggen met de doelen en jaarplanning van Productmanagement en de onderneming. De communicatie zal veelal in het Engels plaatsvinden  

  • Leiden en uitvoeren van de implementatie van de Sourcing strategie en zorgt voor introductie van de belangrijkste stakeholders;
  • Vertalen van KPI’s zodat ze voldoen aan de vereiste kwaliteits- en milieustandaarden, richtlijnen en relevante wet- en regelgeving; 
  • Verantwoordelijk voor het naleven van het kwaliteitsmanagementsysteem voor leveranciersselectie en -evaluatie.
  • Analyseren van uitgavenportefeuille, het bepalen van de algemene inkoop benadering met het strategische belang voor ogen houden en de mogelijkheid om grondstoffen meerwaarde te geven.
  • Bouwen en onderhouden van een sterk netwerk binnen en buiten de organisatie en treedt je op als betrouwbaar business partner voor de belangrijkste stakeholders voor leverancier gerelateerde activiteiten.

Profiel

  • HBO/WO afgeronde opleiding met 6-8 jaar ervaring in een soort gelijke Sourcing functie;
  • uitvoeren van tenders en zelfstandig werken;
  • trends analyseren in de sector, proactief problemen onderzoeken en risico’s verminderen zodat de toelevering  en continuïteit wordt behouden;
  • kennis en vaardigheden op het gebied van Sourcing, Supplier management, onderhandeling en brede (operationele) ervaring;
  • in staat bent om te werken in een cross-functionele omgeving;
  • strategische denker met een hands-on mentaliteit en uitstekende schriftelijke en verbale communicatie in het Engels beschikt;
  • een pre is kennis van de Chinese taal en ervaring hebt met Europese en Global Sourcing in Azië.

Periode

6 maanden met optie op verlenging

Locatie

‘s Hertogenbosch / Utrecht